Hasar Anında

Hasar Anında Yapılacak İşlemler Nelerdir?

Sigortalının hasarı öğrendiği tarihten itibaren 5 iş günü içerisinde şirkete bildirimde bulunması gerekir. Sigorta şirketi hasar ihbarını takiben, hasar tespiti amacı ile eksper tayin eder. Eksperin düzenlediği rapor ile sigorta türüne göre gereken diğer belgeler sigorta şirketine ulaştırıldığında tazminat ödenmesi için gereken dosya tamamlanır. Tazminatın en kısa zamanda ödenebilmesi için, ilgili belgelerin süratli ve eksiksiz olarak gönderilmesi ve dosyanın tamamlanmasını teminen aşağıdaki konulara özen gösterilmesi gerekmektedir:

  • Poliçe ve zeyilname numaraları, poliçe vadesi, hasarın yeri ve tahmini hasar miktarı öğrenilerek derhal (telefon, faks, teleks ile) sigorta şirketine haber verilmelidir.
  • Sigortalıların hasarlı malları olduğu gibi bırakmamaları, hasarı azaltıcı çalışmalar yapmaları, nakliyat hasarlarında emtianın müşteriye ait bir depoya çektirilmesi, kasko hasarlarında aracın bir tamirhaneye ( Anlaşmalı Tamirhane Sistemi'ne dahil bir servis de olabilir.) çekilmesi sağlanmalıdır.
  • Bütün hasarlarda mutlaka bir resmi zabıt ( trafik kaza raporu, karakol müracaat ve görgü tutanağı gibi ) tutturulması ve mümkünse fotoğraf çekilmesi sağlanmalıdır. Zaptın mutlaka mühürlü ve imzaların tasdikli olması gerekir. Ayrıca sigortacının rücu hakkının kullanılmasına yarayacak tüm bilgi ve belgelerin de gerekli diğer tüm evraklar ile birlikte şirkete intikal ettirilmesi sağlanmalıdır.
  • Müşterinin aynı riziko için başka sigorta şirketleri ile akdettiği poliçeler varsa bunları bildirmesi ve ibraz etmesi sağlanmalıdır.
  • Hasarı tespit için gelecek ekspere ve Milli Reasürans yetkilisine her türlü kolaylık gösterilmelidir. Hasar belirlenmesinin her safhasında Hasar Müdürlüğü'ne yardımcı olunmalı, buradan alınan talimatlara kesinlikle uyulmalıdır.
  • Müşterinin tahmini hasar miktarını ve bu konudaki taleplerini detaylı bir talepname hazırlayarak, gerekli evraklarla birlikte sigorta şirketine göndermesi sağlanmalıdır.
  • Hasarın tespitinden sonra eksik sigorta, amortisman, sovtaj sebepleri ile yapılacak indirimler eksperden öğrenilmeli ve sigortalıya gerekli açıklama yapılarak, mutabakat sağlanması için yardımcı olunmalıdır.
  • Hasar meydana geldiği tarihte, ilgili poliçenin tahsilatının poliçe üzerinde görülen ödeme planına uygun şekilde ve makbuz ile yapılmış olması gerekmektedir. Aksi takdirde hasar ödenmez. Bu nedenle acenteler sigortalılardan makbuzla tahsil ettikleri primleri, şirkete yönetmelikte öngörülen süre içerisinde intikal ettirmelidirler. Aksi takdirde acenteye rücu edilir.
  • Acente, sigortalısının hasar tazminatını alabilmek için mutlaka onun vekaletini almış olmalıdır.

HASAR ANINDA ŞİRKETE İLETİLECEK BİLGİLER :

  • Poliçe ve zeyilname numaraları,
  • Sigortalı isim ve/veya unvanı,
  • Sigortanın başlangıç - bitim tarihleri,
  • Sigorta bedeli,
  • Hasar tarihi,
  • Hasar yeri,
  • Hasarın mahiyeti,
  • Tahmini hasar miktarı,
  • Ekspertiz yapılacak mahal.

Seyahat sağlık sigortası yaptıranların sayısı arttı
Birçok konsolosluk, vize başvurusunda bulunan Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarının seyahat sağlık sigortası yaptırmasını zorunlu tutuyor. Karşılaştırma s..Devami

23 milyon vatandaşın ehliyeti değişecek!
Emniyet Genel Müdürlüğü, sürücü belgelerinin Avrupa Birliği (AB) kriterlerine uygun hale getirilmesine yönelik çalışmada sona g..Devami

Sigortacılığın ekonomiye katkısı 36.8 trilyon TL'ye ulaştı
Sigorta pazarının büyüklüğü ve ekonomiye katkısı ile ilgili yeni öğrendiğim bir gelişmeyi sizlerle de paylaşmak istiyorum. Bence çok &oum..Devami

“Kalan saglar bizimdir” sigortasi resmen geldi!
Adını banker Lorenzo de Tonti'den alan Tontin poliçesi Türkiye'de de artık yasal. Tontin'de, fona yatırılan para taraflarca paylaşılırken, öl..Devami

"Alkollüyken Kasko Ödemez" Devri Bitti
Yargıtay, çok tartışılacak bir karara imza atarak, sürücünün alkollü olmasını sigorta bedelinin ödenmemesi için tek başına yet..Devami

Amaaan Boşver İçelim, Nasıl Olsa Sigortamız Var!"
Alkol merkezi sinir sistemi üzerine tıpkı genel anestezi yapan maddeler gibi etki eder. Ancak vücut sıvılarına kolaylıkla dağıldığından içilen miktarl..Devami

Otomotivciler pert araç istemiyor
TOBB Türkiye Otomotiv Ticaret Meclisi'nde, geçtiğimiz günlerde Yüksel Mermer başkanlığında yapılan toplantıda, sektöre ilişkin önemli ..Devami

Sigortacılıktan 2011 De 10 Milyar Liralik Ödeme
Hazine Müsteşarlığının 'Sigortacılık ve Bireysel Emeklilik Sektörleri 2011 Yılı Faaliyet Raporu'na göre, 2011 yılında şirketler tarafından sig..Devami

Fare Kasko Kapsamında
Sigorta şirketleri ile sigortalılar arasındaki uyuşmazlıkları çözen Sigorta Tahkim Komisyonu, sigortalı bir aracın aksamlarının fare tarafından kemirilmesi..Devami

Hak Sahiplerince Aranmayan Paralar
HAK SAHİPLERİNCE ARANMAYAN PARALAR HAKKINDA GENELGE (2008/ 27 ) Bilindiği üzere, mülga 7397 sayılı Kanunun 19 uncu maddesinde hak sahiplerince aranmaya..Devami

Yanlış Sigorta Uygulamalarının Tespiti Bildirimi ve Kaydı
Hazine Müsteşarlığı’nın, Yanlış Sigorta Uygulamalarının Tespiti, Bildirimi, Kaydı ve Bu Uygulamalarla Mücadele Usul ve Esasları Hakkında Yöne..Devami


© Copyright 2011 Tüm hakları saklıdır .Tasarım ve Yazılım hangiacente.com tarafından hazırlanmıştır.
gay porn gay porn